by




Lubię dużo czytać, albo inaczej, lubię mieć dużo do czytania.
I nie myślę tutaj jedynie o książkach, ale różnego rodzaju gazetach (dzienniki, tygodniki, miesięczniki) kupuję w ilości sporej jak na statystycznego Polaka. Raczej nie interesują mnie dane statystyczne kto ile czyta książek rocznie – ogóle takie informacje są dla mnie raczej profanacją sztuki czytania. Sama, nigdy nie liczę przeczytanych książek, ani nie przywiązuję wagi do tytułów, ale za to do autorów już ogromną! W kilku przypadkach padłam ofiarą źle przetłumaczonych szwedzkich kryminałów, gdzie tytuł nijak się miał do treści! Trochę inaczej wygląda to w przypadku polskich autorów, gdzie nieudolni tłumacze nie mają już pola do popisu! Nie rozumiem również różnych akcji społecznych zachęcających do czytania, typu: „Nie czytasz, nie idę z Tobą do łóżka”, czy „Lubimy czytać” Mnie by to nie zachęciło, a i ktoś, kto nie lubi czytać, chyba nie ma sensu go zmuszać!
Jeśli chodzi o czytanie w zasadzie nie ma dla mnie znaczenia, czy jest to świąteczne wydanie Gazety Wyborczej – absolutny niezbędnik do porannego espresso w sobotę przed treningiem, czy Duży Format, którego uwielbiam czytać na iPadzie! Fakt, w damskiej torebce lepiej mieści się Kindle z iPadem niż 800 stronicowa cegła, ale nie gardzę w żaden sposób tymi, którzy czytają druk! Na szczęście jestem od tego wolna, a, że mam ten cudowny wybór – punkt dla mnie!
Z moim czytaniem jest trochę tak jak z pisaniem – to proces bardzo wymagający i nie lubiący pośpiechu ani towarzyszącej mu muzyki. Ktoś kiedyś powiedział (nie wiem kto, bo nie zapisałam autora słów): „Pisanie jest jak małe dziecko, które absorbuje całą Twoją uwagę, wymaga koncentracji, uwagi i opieki” Podobnie jest z czytaniem. To prawdziwy rarytas dla mnie, kiedy siadam, nic nie robię innego i mogę czytać. Niestety są to momenty bardzo rzadkie, szczególnie tego lata, którego zakończenie będziemy świętować z A. w apartamencie we wspaniałej Willi Art w Zakopanem w 2gim tygodniu września! Ufam, że podczas tego tygodniowego pobytu znajdę czas na celebrowanie odpoczynku z czytaniem i pisaniem włącznie! 

Fot.: boska.pl