by

Mam takie dni, że tylko siedzę i czytam. Nieprawda. Nie umiem tak, niestety. Jak nie robię jakiejś pracy fizycznej, to chyba trochę uważam, że nic nie robię. Chyba dlatego miedzy bajki według mnie można włożyć stwierdzenie: ciężko pracuję w pracy przez te 8 godzin!
No, ale czasem faktycznie siadam i czytam przez godzinę. Niestety, tylko na tyle czasu udaje mi sie oszukać mózg i wmówić mu, że czytanie to nie strata czasu i że to bardzo poważny wkład w osobisty rozwój. Mózg można oszukać, powiedziała kiedyś moja instruktorka od spinningu - Karolina. Na poziomie pracy dla innych osiągam prawdziwe rekordy, jeśli chodzi o siebie, jestem zawsze niezadowolona. 

Z dzisiejszego czytania jest jak zwykle parę ważnych zdań do przekazania w dalszy obieg:

Nie mam dalekosiężnych planów ani nie układam życia na lata. Muszę do piątego zapłacić rachunki. To jest moja perspektywa. Kiedyś uczeń zapytał mistrza: „Jak długo należy czekać na zmianę?”. A mistrz odpowiedział: „Jeśli chcesz czekać, to długo”. Życie jest teraz. Wszystko jest teraz i tylko teraz. Dom, rodzina, miłość, praca. To nie jest kiedyś, w przyszłości. Tylko teraz.

Każdy z nas ma w sobie potencjał wszystkich ludzi i w odpowiednich okolicznościach każdy mógłby na przykład zabić. Ten potencjał tkwi w naszej psychice, choć go nie używamy. 

Więckiewicz w MaleMEN

Ilekroć masz ochotę kogoś skrytykować, przypomnij sobie, że nie wszyscy ludzie na tym świecie mieli takie możliwości jak ty”. F. Scott Fitzgerald, „Wielki Gatsby"